A televíziózás új korszakai
A digitalizálás alapvetően változtatja meg televíziózásról alkotott képünket, olyan új szolgáltatások jelennek meg, melyek korábban elképzelhetetlenek voltak. A digitális televíziózás távlatosan jó alapot biztosíthat olyan új típusú médiatermékek bevezetésére, mint például az igény szerint lehívható videó (video-on-demand, VOD), vagy az interaktív televíziózás. A digitalizáció a minőség javulás mellett a választék bővülését is jelenti, és idővel lehetőséget nyújthat arra is, hogy a televízió az információs társadalom fejlődésének hatékony alternatív végfelhasználói eszköze legyen a személyi számítógép mellett.
A digitalizáció a televíziózás történetében az első olyan technológiai változás, ahol a meglévő készülékek önmagukban nem alkalmasak az új jelek vételére, feldolgozására. A digitális átállás azonban nem puszta technológiai váltás, az átállás bonyolult gazdasági és társadalmi hatású folyamat, amely a lakossági, szolgáltatói és kormányzati szektort egyaránt érinti. Lényegében minden magyar háztartás a célcsoportja, kibővíti az audiovizuális szolgáltatásválasztékot, elősegítheti az információs társadalmi szolgáltatások terjedését, átrendezheti az analóg piaci erőviszonyokat és jövedelemfolyamatokat a hírközlési és a médiaszektorban. A digitális átállás nem csak nemzeti, hanem nemzetközi szintű feladat, ahol földfelszíni televíziós műsorszórás során hatékony és összehangolt spektrumgazdálkodást igényel.
A digitalizáció a televíziózás történetében az első olyan technológiai változás, ahol a meglévő készülékek önmagukban nem alkalmasak az új jelek vételére, feldolgozására. A digitális átállás azonban nem puszta technológiai váltás, az átállás bonyolult gazdasági és társadalmi hatású folyamat, amely a lakossági, szolgáltatói és kormányzati szektort egyaránt érinti. Lényegében minden magyar háztartás a célcsoportja, kibővíti az audiovizuális szolgáltatásválasztékot, elősegítheti az információs társadalmi szolgáltatások terjedését, átrendezheti az analóg piaci erőviszonyokat és jövedelemfolyamatokat a hírközlési és a médiaszektorban. A digitális átállás nem csak nemzeti, hanem nemzetközi szintű feladat, ahol földfelszíni televíziós műsorszórás során hatékony és összehangolt spektrumgazdálkodást igényel.