Nagyon sok szereplős online szerepjátékok skálázási tulajdonságainak vizsgálata
Szabó Géza (szabog@tmit.bme.hu), Molnár Sándor (molnar@tmit.bme.hu)
BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék
BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék
Cikkünk a négy legnépszerűbb nagyon sok szereplős online szerepjáték (MMORPG) átfogó skálázási analízisét mutatja be. A vizsgált játékok a World of Warcraft, Guild Wars, Eve Online és Star Wars Galaxies. Mind a szerver, mind a kliens forgalmat részletesen megvizsgáljuk. A cikkben bemutatjuk az alap statisztikai tulajdonságait a vizsgált játékoknak a korrelációs és skálázási tulajdonságokra fókuszálva.
Habár a vizsgált játékok mindegyike a nagyon sok szereplős online szerepjátékok típusába tartozik, és az olyan alapstatisztikák, mint az átlagos csomagküldési sebesség, ennek szórása, az eloszlás torzultsága hasonló nagyságrendbe esik, ennek ellenére a játékok forgalomkarakterisztikája különböző. Azt találtuk, hogy habár vannak hasonlóságok a vizsgált játékok skálázási tulajdonságaiban, mégis különböző skálázási tulajdonságokat mutatnak, így nem lehet őket egy adott modellel jellemezni.
Habár a vizsgált játékok mindegyike a nagyon sok szereplős online szerepjátékok típusába tartozik, és az olyan alapstatisztikák, mint az átlagos csomagküldési sebesség, ennek szórása, az eloszlás torzultsága hasonló nagyságrendbe esik, ennek ellenére a játékok forgalomkarakterisztikája különböző. Azt találtuk, hogy habár vannak hasonlóságok a vizsgált játékok skálázási tulajdonságaiban, mégis különböző skálázási tulajdonságokat mutatnak, így nem lehet őket egy adott modellel jellemezni.