Varga Pál, Moldován István, Molnár Gergely
Komplex hibamenedzsment megoldás VoIP-szolgáltatások felügyeletéhez
A jó minôségû VoIP (Voice over IP) megoldások elterjedésével egyre növekszik a VoIP-szolgáltatásokat használók száma. A szolgáltatás-minôség biztosításához megfelelô felügyeleti rendszerre és a VoIP-szolgáltatásokra specializálódott hibamenedzsmentre van szükség. Ebben a tanulmányban egy olyan átfogó hibamenedzsment rendszert mutatunk be, amely – a VoIPszolgáltatók igényeire szabottan – mind a hibadetektálás, mind pedig a hibaok-meghatározás során felmerülô kérdésekre képes választ adni. A rendszer a hagyományos passzív, szabály alapú hibafeldolgozási algoritmusok használatát egy aktív, hibakeresô ellenôrzés támogató módszertannal egészíti ki. Az aktív hibaok-keresési lépések ütemezését egy újszerû, a Petriháló leírásán alapuló módszer teszi áttekinthetôvé és – a feladatok párhuzamos végrehajtásának köszönhetôen – gyorssá.