KESSELYÁK PÉTER
Megbízhatósági garanciavállalás a telefóniában
Professzionális nagyberendezések megbízhatóságát igazolni csak az üzemi felhasználás viszonyai között lehetséges. A megbízhatósági elvárások magas szintje miatt azonban a konvencionális 1—2 éves garanciális idő erre általában nem elegendő. A gyártó vállalatnak ezért — a piaci versenyképesség megőrzése céljából — hosszabb, 1—5 éves időtartamra javasolt garantálnia a berendezés megbízhatóságát — 1—3%-os gyártói kockázatvállalás mellett. A beszámoló példát közöl olyan szekvenciális vizsgálati tervre, amelynek segítségével telefonközpontok megbízhatósága célszerű módon igazolható, a fenti megfigyelési idő és kockázat figyelembevételével. A beszámoló utal a garanciavállalás szükséges műszaki előfeltételeire és azokra a gazdasági megfontolásokra, amelyek meghatározhatják a megbízhatósági garanciavállalás, mint az általános szavatosság követelményeit meghaladó szolgáltatás eladási árba beépíthető anyagi ellenértékét.